L'AGENDA NON CACHÉ DE LÉON (III), DE « BACHTEN DE KUPPE CONNECTION »

Garnalenvissers
Garnalenvissers

 

 

 

 

Na mijn afspraken in Parijs en Waterloo

 komt de Belgische Kust aan de beurt.

Maandag 19 december en donderdag 22 december krijgt de Westhoek mijn bezoek.

 

 

 

 

1) Op maandag 19 december vindt in Restaurant Venue (De Panne)

 een jachtdiner plaats, met wijnen van Domaine de la Coume Majou.

 

Een dertigtal mensen hebben alvast gereserveerd. Ik sta te dribbelen van ongeduld, en ook van een lichte vorm van vrees: zullen mijn jicht-gevoelige gewrichten het gewicht van al dat wild en al die wijn ongedeerd kunnen verdragen?

Eén leuze : “Last van jicht ? Zyloricht !”.

 

 

2) Op donderdag 22 december ontvangt in zijn pas gerenoveerde villa

Marc Van Craen zijn vrienden te Koksijde voor een X-mas get together.

 

Samen met zijn echtgenote, Maaike, hebben ze allerlei lekkernijen voorzien, en een degustatie van kieskeurig uitgekozen Coume Majou-wijnen. Ik heb geruchten opgevangen volgens dewelke de uitstekende saffraan van Sahorre (Pyrénées Orientales), gekweekt door Martine en Fabien Della Roma, van de partij zou zijn. En nu ben ik .... saffraan-geel van verlangen !

 

Een tweede leuze : “Last van chagrijn ? Een beetje saffraan bij je festijn !”

 

3) Op vrijdag 23 december ..... rijd ik homewards

met volle maag en volle petrol !

 

 

Écrire commentaire

Commentaires: 0