MIJN LEVEN IN HET KORT

Michel (en zijn hoed), Annemie, Elliot, Dierik
Michel (en zijn hoed), Annemie, Elliot, Dierik


Deze foto stelt 

- bij wijze van spreken -

een samenvatting voor 

van mijn levensgeschiedenis.




Dierik en Annemie Verbeelen zijn thans full-time wijnboeren in "Les Aspres", en Michel Smith is een gepensionneerde wijn- en gastronomie joernalist, die in Perpignan woont en, samen met enkele associé's, een cuvée carignanwijn In Tresserre produceert.


So what?


Wel, in 1980 ben ik twee maanden stagiair op de dienst van ...

Prof. Verbeelen (identiek dezelfde man) als laatste-jaarstudent in de geneeskunde geweest en in 1983 heb ik zes volle maanden als assistent in opleiding (nierziekten) op dezelfde dienst doorgebracht, voor mijn vertrek naar het Brugmann Ziekenhuis en nadien naar Parijs.


Toen ik, enkele jaren later, een baan in de farmaceutische industrie had, is "men" mij komen opzoeken om de klinische ontwikkeling van ... EPO (erythropoietine) in Benelux te leiden. En bij wie is "men" inlichtingen over mij gaan inwinnen? ... bij dezelfde man. Ik moet meteen toevoegen dat dit projekt niet doorgegaan is: "zij" zochten eigenlijk een profiel dat mijlen onder mijn vormingsniveau lag, ook al zeg ik het zelf. Op de koop toe is mijn karakter niet echt geschikt om voor een bedrijf als Cilag Chemie (eigenlijk Johnson &Johnson) werkzaam te zijn.


En, in de jaren '90, later dus,  heb ik tamelijk veel persreizen gemaakt naar verschillende wijnstreken Europa's, waarbij ik dikwijls in kontakt gekomen ben met ... Michel Smith. Hij was een vooraanstaande reporter, chroniekschrijver en gidsenauteur (o.m. bij Paris Match, Revue du Vin de France ...) en ik een bescheiden medewerker van

In Vino Veritas ... maar docent wijnproeven op het CERIA in Brussel. 


Deceniums later vindt men dus drie uiteenlopende

carrière's terug, die "pertang" een gemeenschappelijk

eindpunt (?) vertonen: een cuvée carignanwijn! 



Écrire commentaire

Commentaires: 0