MIJN KOKSIJDE BESTAAT NIET MEER 

 

 

Deze foto is eigenlijk een

snapshot van een affiche

die op de muur van een 

nieuwbouw hangt, 

aan de Koninklijke Baan.

 

 

 

 

Paardenvissers waren er toen ik klein was. Koksijde heb ik voor het eerst in het hele begin van het jaar 1957 ontdekt. Ik was enkele maanden oud.

 

In de jaren '60 brachten we er zowel het zomerreces als de Kerst- en Paasvakantie door. Ik heb er met de fiets leren rijden, leren paardrijden en heb er mijn eerste liefdesgeschiedenissen gekend. Later ging ik er zogezegd "blokken", eigenlijk maandenlang wanhopen overdags en jeugdclubs bezoeken at night

 

De oude typische villa's waren de regel en moderne gebouwen hebben pas traag hun intrede gedaan. Vandaag de dag blijft eigenlijk slechts het "Quartier Sénégalais" ongedeerd, waar mijn moeder woont, en de rest zou de titel van een film van Rademakers kunnen dragen (De teloorgang van de Waterhoek). Waar blijft mijn Willeke van Ammelrooy ?

 

Alles is er "sjieker" geworden en ook het publiek is veranderd.

Ik blijf niettemin van de omgeving houden, en van mijn herinneringen.

"Je suis un vieux con."

 


Écrire commentaire

Commentaires: 2
  • #1

    Thierry Charlier (dimanche, 26 avril 2015 20:07)

    Aaah, Willeke en haar zwaar behaard k.....

  • #2

    Luc Charlier (lundi, 27 avril 2015 11:11)

    Herman Brood and his wild romance !