COUME MAJOU : MEER DAN TIEN NEDERLANDERS BIJ DE « P’TIT LORD » ?

Sanc et or, versie Lisse
Sanc et or, versie Lisse

 

 

 

 

 

Ik meen verstaan te hebben

dat Clementine en haar club

“Cercle Néerlandais Catalunya”

binnenkort bij mij

op bezoek zullen komen.

In groten getale?

Dat valt nog te bezien:

 

 

 

 

 

 

 

 

Tien kleine Hollanders

Die dansten bij mij bene’en
Eentje dronk in overmaat zijn glas
Toen waren het er nog maar negen

Negen kleine Hollanders

Die zopen meer dan verwacht
Eentje viel toen van mijn trap
Toen waren het er nog maar acht

Acht kleine Hollanders

Die stonden van dorst te beven
Eentje ging van 't beven dood
Toen waren het er nog maar zeven

Zeven kleine Hollanders

Die dronken uit mijn fles
Eentje koos ’t verkeerde gat
Toen waren het er nog maar zes

Zes kleine Hollanders

Die vochten om een wijf
Dat wijf sloeg de kleinste dood
Toen waren het er nog maar vijf

Vijf kleine Hollanders

Die dronken nog eens een bier
Eentje stikte van het schuim
Toen waren het er nog maar vier

Vier kleine Hollanders

Die kwamen naar Corneilla
Eentje zakte er door de knie’
Toen waren her er nog maar drie

Drie kleine Hollanders

Die pestten mijnen stier
Eentje zei tegen hem : “Olé”

Toen waren het er nog maar twee

Twee kleine Hollanders

Die dronken zich goe’ zat
Eentje viel er dood meteen
Toen was het er nog maar één

Die ene kleine Hollander

Die trouwde met een boerin

En na een jaar of tien
Toen waren er zo weer tien.

 

 

Écrire commentaire

Commentaires: 1
  • #1

    Clementine (samedi, 27 juillet 2013)

    Ik hoop het te overleven !