NIET ENKEL OP HET DOMAINE DE LA COUME MAJOU ....

Dr Monique Dehaze-Charlier in haar nieuwe werkkledij
Dr Monique Dehaze-Charlier in haar nieuwe werkkledij

 

 

 

 

 

 

 

...

werft men

ouden van dagen aan

om allerlei

klusjes te klaren !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Elders op mijn blog leest U ook dat men (oud-)bejaarden het werk van jongelui laat verrichten. Ik hoef mij echter niet te schamen, na de foto die Mw. C Descan, hoofdverpleegkundige op Residentie La Luna van het OCMW te Veurne mij vriendelijk bezorgd heeft.

 

Naar verluid zou deze glimlachende dame, een “vioque” eerste klasse, op vrijwillige basis verschillende keer per week – en bij voorkeur tijdens het week-einde of op feestdagen – op het rusthuis komen werken. Niet alleen zal ze aandringen om de borden te schenken – en passant drinkt ze wel een kopje soep of jat ze een stuk croissant of chokoladekoek – of om medicijnen uit te delen, maar ik heb me zelfs laten wijsmaken dat ze stelselmatig de voorschriften van de behandelende geneesheren wijzigt, de door de cardiologen aanbevolen medicaties verandert en de diëten grondig modificeert ... tot razernij van het gehele geneeskundige korps in een omtrek van 20 km. Een schande !

 

Het moet gedaan zijn : laat onze “jonkheid” aan de slag !

Weg met seniorenarbeid, leve pre-pubers achter de karren !

Wat doen de vakbonden ?

Waar blijft het Hygiëne- en Veiligheidscomité ?

 

Kom in opstand, Kameraden ......

 

 

En toen, jaren later, besefte men dat een samenleving waar alle generaties hand in hand werkten en elk volgens zijn vermogen, voor een groot deel tot het algemene welzijn bijdroeg.

 

Doe zo voort, Monique, maar overdrijf niet :

je hebt uiteindelijk ook maar één hart !

 

 

 

 

 

 

 

 

Écrire commentaire

Commentaires: 0