GELUKWENSEN (en flamand dans le texte)

Regenboog over "Le Roc Blanc", 31/12/2011
Regenboog over "Le Roc Blanc", 31/12/2011

  

Ik was op zoek naar inspiratie voor een  « wensennota » voor 1 januari 2012.

Leuke wensennota’s zijn minder talrijk dan onkostennota’s, in ’t algemeen.

 

 

 

 

Het moest origineel, vriendelijk en hoopgevend zijn.

En ik heb het gevonden, op mijn e-mail bij het ontwaken.

 

De “zender” stond centraal in de anti-G8 acties (o.m. bij Turn & Taxi)

een tiental - of zelfs iets langer – jaar geleden.

Wij hebben destijds zelf op bescheiden manier ons steentje aan die beweging bijgedragen, zij het vanuit een andere invalshoek en omwille van ietwat afwijkende overwegingen.

 

De zender heeft wilskracht, mensenliefde, energie, gedrevenheid, overtuiging te over.

 

De zender heeft schoon schip gemaakt van al de gebreken eigen aan het antieke stalinisme, maar blijft desalniettemin de zin voor struktuur en organisatie uit die periode bewaren.

 

Ik ken de zender en haar man, want de zender is in feite een zendster, eigenlijk niet zo goed, maar ze heeft bij mij, en een aantal van mijn Brusselse vrienden, een diepe indruk gemaakt en mooie herinneringen achtergelaten.

 

Hier vindt U haar boodschap:

 

Alleen door tegen de stroom in te zwemmen
kunnen we de bron bereiken.

Laat ons samen tegen de stroom — van de winst — in zwemmen
om de bron — een maatschappij van solidariteit en eenheid — te bereiken.

Dat is onze wens voor het nieuwe jaar 2012.

Riet en Lou

 

Wie is Riet ?

Riet Dhont uiteraard (PTB-PVDA).

Mijn beste wensen aan jou en Lou, Riet.

 

 

Moge “mijn” regenboog, waarvan de rode kleur - die van mijn wijnen - centraal in het spectrum staat, voorspoed waarborgen.

 

 

 

 

 

Écrire commentaire

Commentaires: 1