COUME MAJOU IN KOKSIJDE (DEEL II)

Nr 281 ... en mijn fiets op de voorgrond
Nr 281 ... en mijn fiets op de voorgrond

 

 

Kent U de kaaswinkel

aan de Zeelaan?

 

Al sinds eeuwen pronken talrijke flessen Niepoort’s portwijn in de vitrine.

 

 

 

 

 

Welnu, dit merk is wellicht de beste “porto” die er is en

Dirk van der Niepoort, zoon des huizes bij de beroemde shipper en huidige wijnmaker van deze juwelen, is over de jaren

een echte vriend geworden. Hij is mij zelfs in Corneilla komen opzoeken,

het jaar van mijn vestiging hier.

 

Als U hieraan toevoegt dat de kaasselectie van onberispelijke kwaliteit is, het aanbod breed en de “affinage” heel korrekt – waarschijnlijk dé belangrijkste factor – dan verstaat U dat ik een trouwe klant van de zaak ben. O ja, vergeet de lekkere hoeveboter uit Diksmuide en de Schwarzwaldschinken niet, nuttige addenda op de agenda ...

 

Natascha, de “crémière”, en haar man Michel hebben, samen met de floristen die aan de overkant van de straat gevestigd zijn, een korte vakantie aan de Costa Brava doorgebracht, op zoek naar een bedrijf dat buffelkaas maakt. Anders, U weet wel: "Angeline, de blonde sexmachine, Brigitte Bardot aan de Middellandse Zee ... " enzovoorts.

 

Tussen haakjes, ze hebben die boerderij gevonden en de productie ervan is héél lekker: het gaat over een “tome” en de smaak is meer uitgesproken dan die van koemelk, met een tamelijk “zacht” aanvoelen.

 

Op de terugweg zijn ze ons een bezoek komen brengen, hebben de wijnen geproefd en ... binnenkort zal er ook bij hen een beetje Coume Majou te verkrijgen zijn.

 

Ik vrees uiteraard voor het zakencijfer van Niepoort ....

want onze Grenat de la Coume Majou (Rivesaltes VDN)

zal hem zwaar beconcurreren !

 

 

 

Adres: bvba YNES, Zeelaan 281, Koksijde

           T°: 058/51.35.29

 

 

Écrire commentaire

Commentaires: 0