COUME MAJOU IN KOKSIJDE (DEEL I)

De huidige "Residentie"
De huidige "Residentie"

 

Door wie werd ik op de rooster gelegd ?

 Ere wie ere toekomt, door

 Zijn Excellentie Marc Van Craen en Mevrouw

– zeg maar Maaike – voor wie de unitaire Staat zojuist een rijkelijke pensioenuitkering voorzien heeft, weliswaar berekend op een minimalistisch 45 jaar dienst.

 

 

 

Hij is onder meer als onze ambassadeur op post geweest in Rwanda, Japan, Copenhagen en Bern, plus al de andere hoofdsteden die ik vergeet. Hij is ook één van de meest kostbare medewerkers – en vriend – geweest van gewezen Grootmarschalk van het Hof Herman Dehennin.

 

In de volgorde van belangrijkheid moet ik nu een zekere Monique Dehaze aanhalen. Zij is, in haar hoedanigheid van oogarts en meertalige – ze broebelt wat Spaans – “Lady in waiting” geweest van Hare Majesteit Fabiola en is tevens mede verantwoordelijk voor de geboorte van Luc en Thierry Charlier.

 

De volgenden op mijn erelijst zijn niemand anders dan stomatoloog Dr William Defossez en zijn vrouw Edith, tandarts. Die tandenpeuters met pensioen zijn wijnliefhebbers: van tandsteen naar wijnsteenzuur, bij wijze van spreken.

 

In een andere hoek, maar niettemin enorm bijdragend tot deze gezellige avond, vinden we een zekere Peter Buysse, jurist – vrederechter in feite - en in Veurne vertoevende.

 

Nadien moet ik een heel sympathiek echtpaar aanhalen. Normaal, ze zijn tevens VUB-ers: neuroloog Luc Herroelen, die zijn wijntje kent, en zijn charmante dermatologe van een vrouw, Tamara. Een feromoon waarvoor ik meteen viel maakt allicht deel uit van de groep der ... tamarines.

 

Last but not least hebben Roelof (tja, een “Kees”) Winter en Tine Peeters – gelukkig inheems, eigen volk eerst - het leeuwenaandeel van de aandacht op zich getrokken: ze zijn namelijk de lokale concessiehouders van het merk Peugeot – you see the connection? – en dus ook de garagisten van talrijke aanwezigen.

  

Milledjuuuu ..’k was hem bijna vergeten omdat hij ietsje later toekwam:

Dr Frans Buysse heeft mij de verschillen uitgelegd tussen levogyre en rechtsdraaiende enantiomeren van bepaalde wijnbestanddelen ... totdat zijn “supercherie” ontmaskerd werd.

Of gaat het om een Fehlleistung vanmijnentwege misschien ?

 

 

Wij hebben samen ons syrahtje geproefd, en dan La Loute de Coume Majou 2010.

Nadien kwamen Majou 2006 en Majou 2008 aan bod, om de droge reeks af te ronden met een Cuvée du Casot 2006.

Tenslotte werd ook de schroefdop van een Cuvée Jolo 2010, VDN Maury, losgevezen, om een passend supplement te vormen op een heerlijke chokolade-mousse, tot algemene tevredenheid.

 

De zakoeski’s, tapas en andere versnaperingen werden in het huis klaargemaakt.

Tevens was er Noord-Catalaanse olijfolie voorzien, en saffraan afkomstig van Sahore, in de vallei van de Rotxa, maar tijd ontbrak om ervan te proeven.

 

Ja, een geslaagde avond was het: nooit heeft een trotskist zo’n sjiek volk verzameld, let alone te woord gestaan ! Bedankt allemaal voor de belangstelling.

 

Bedankt Marc en Maaike voor jullie .... royale ontvangst !

 

 

Écrire commentaire

Commentaires: 5
  • #1

    Thierry Charlier (mardi, 27 décembre 2011 09:28)

    Alweer veel leesplezier maar ook veel denkmateriaal Waar vind je de tijd om zoveel te schrijven ?

  • #2

    Luc Charlier (mardi, 27 décembre 2011 10:29)

    Ach, broertje lief : ik ben altijd zeer productief geweest en heb verder besloten om deze week een beetje “vrij af” te nemen. Ik moet mijn ganze boekhouding voor 2011 afronden (= vrij af ?) maar voor de rest doe ik buitenshuis sweet fuck. We hebben voorsprong in ons snoeiwerk en ik moet stapels boeken lezen en mijn professionnele kontakten gut betreuen, zoals dat in mijn Bayerjaren heette.
    Mensen die mij niet kenden vinden dikwijls dat ik “gedreven” ben. Je moet waarschijnlijk “hypomaan” lezen maar ikzelf denk dat het niet waar is. Ik hou me graag bezig, houd van hetgeen wat ik nu doe en leef met de schrik aan mijn lijf dat de vervloekte bankiers mij dat plezier zouden ontnemen – het scheelt nooit veel. Het is vermoedelijk mijn haat tegenover het bankstelsel en het internationaal capitalisme die mij in gang houdt.
    Johan heeft als leitmotiv “Fuck the system” en ik geef hem gelijk. De enige manier om dit te verwezenlijken is ... constant bezig blijven en tonen dat het anders kan.

    That’s the way, uh uh, I like it .....

  • #3

    Cheap Foamposites (mardi, 20 mars 2012 10:38)

    Wow, my god! Incredible articles. Really is well written.

  • #4

    Caleb (dimanche, 22 juillet 2012 03:36)

    I was looking for something similar, I am very grateful you have shared this subject

  • #5

    autocom cdp pro (lundi, 29 octobre 2012 04:04)

    Grâce aux outils de reprogrammation ECU, les voitures peuvent obtenir une meilleure performance, en même temps csh